Algemene vragen

Wat is Drive-in Festival

Drive-in Festival is een platform waar iedereen in een paar simpele stappen een customized festival (stage, line-up, festivalboosters) geheel naar eigen wens kan samenstellen. De logistiek wordt vervolgens volledig uit handen genomen: op de overeengekomen locatie rijdt het Drive-in Festival binnen, knalt het festival aan en rijdt na afloop netjes het terrein af. De festivalbeleving wordt compleet gemaakt met passende vibe (aankleding) en energieke hosts. Alle opties op de website zijn met zorg uitgekozen en bekende leveranciers van de Nederlandse festivalscene. Het Drive-in Festival biedt veilige (anderhalvemeter) feesten, met optie tot Silent Disco tegen geluidsoverlast.

Voor wat voor type samenkomsten is het drive-in festival geschikt om te bestellen?

Het Drive-in Festival is een veilige festival/ dansbeleving voor huwelijk, eindexamenfeest, verjaardag, bedrijfsborrel etc..

Hoe langt duurt het Drive-in Festival?

De Drive-in festivalbeleving is vanaf een 1 dagdeel (4 uur) en dit kan in overleg worden uitgebreid naar meer of minder uren.

Is het Drive-in Festival in heel Nederland te bestellen?

Het drive-in Festival is voor heel Nederland te bestellen. Er worden transportkosten in rekening gebracht.

Is het Drive-in Festival te bestellen voor alle typen locaties?

Nee, het Drive-in Festival is alleen te bestellen op privéterrein (tuin, bedrijfsterrein, etc.) en dus niet op openbare plekken zoals de straat, in het park etc..

Tevens is het festival alleen te boeken voor buiten locaties en dus niet voor binnen.

Hoeveel personen kunnen er tegelijk deelnemen aan het festival?

Er kunnen tot 250 personen deelnemen aan een drive-in festival mits er voldoende ruimte is om de 1.5m afstand te bewaren. De beschikbare ruimte wordt van tevoren samen met Drive-in Festival overlegd.

Wat houdt silent disco in?

Momenteel wordt het Drive-in Festival alleen aangeboden op basis van het silent disco principe. Kies 3 muziekstijlen en bepaal zelf welke tunes je zal horen tijdens je feest. Met headphone op switch je snel van kanaal naar kanaal en zal de dj zijn of haar best doen om je naar zijn eigen (4e) kanaal te krijgen.

Eisen

Wat is de oppervlakte eis van het (buiten) terrein?

Er dient voldoende oppervlakte te zijn om aan de 1.5m eis te voldoen. Afhankelijk van het opgegeven aantal personen (tot 250) wordt door Drive-in Festival een noodzakelijke afmeting van terrein doorgegeven en door de klant bevestigd.

Tevens dient er de mogelijkheid te zijn om het terrein met de mobiele stage op te kunnen rijden.

Wat is er nodig qua stroomvoorzieningen?

Aanwezig standaard stopcontacten om verlengsnoer(en) op aan te sluiten.

Hoelang hebben jullie nodig voor opbouw en afbouw?

Er is een gemiddeld genomen 3 uur nodig voor opbouw en een 2 uur voor afbouw.

Corona maatregelen

Hoe wordt de 1.5m afstand in stand gehouden?

De 1.5m afstand regelt worden nageleefd door:

  • Oppervlakte eis van het terrein afhankelijk van aantal deelnemers
  • De 1.5m afstand dansarena waarin gedanst kan worden met inachtneming van de afstand tov elkaar

Wat als de afstand regels niet worden nageleefd?

Deze verantwoordelijkheid voor handhaving ligt bij de organisator van het festival en niet bij Drive-in Festival. Drive-in Festival levert een verantwoorde setting en de verantwoordelijkheid voor het naleven hiervan ligt bij de opdrachtgever en zijn gasten.

Drive-in Festival kan ten alle tijde besluiten het festival te staken. In dit geval zal de volledige factuur in rekening worden gebracht.

Hoe draagt Drive-in Festival nog meer bij aan corona preventie?

Naast de 1.5m afstand dansarena is er een protocol samengesteld om zo hygiënisch mogelijk te opereren.

Wat zegt de rijksoverheid ten aanzien van samenkomsten?

Buiten dienen personen 1.5m afstand te bewaren.

Thuis blijft het dringende advies om voor bezoekers 1,5 meter afstand aan te houden, zowel binnen als in de tuin.

Alle bovenstaande punten komen direct vanuit de rijksoverheid: 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus/openbaar-en-dagelijks-leven

Wat als de rijksoverheid met nieuwe maatregelen of versoepelingen komt?

Deze zullen worden doorgevoerd in het beleid van drive-in festival.

Drive In Festival

Verzorgen jullie ook catering (food & drinks)?

Op aanvraag kan er via onze vaste food & drinks partner catering worden geleverd.

Wat te doen bij regen?

Bij regen kan het Drive-in festival helaas niet plaatsvinden. Dit ivm met de silent disco koptelefoons en bijhorende apparatuur.

Er kan door de opdrachtgever tot 24 uur van tevoren gecancelled worden middels een email  ivm regen. In dit geval behoudt de opdrachtgever een optie op een nieuwe datum. De 50% aanbetaling wordt een voucher om binnen 1 jaar te gebruiken voor een drive-in festival.

Indien er 24 uur van tevoren niet geannuleerd is dan zal Drive-in Festival zoals afgesproken naar de locatie komen. In het geval van regen kan er niet worden gedraaid of wordt er een pauze ingelast.. De volledige factuur wordt na afloop in rekening gebracht ongeacht of er wel, niet of minder uur (ivm regen) gedraaid is.

Hoe vindt betaling plaats?

50% van de betaling gebeurt vooraf op basis van factuur en 50% achteraf op factuur.

Borg

Er wordt €500 borg gehanteerd die 24 uur van tevoren betaald dient te worden. De borg wordt binnen 24 uur na het festival teruggestort indien er geen schade is ontstaan.

Hoe voorkomen jullie geluidsoverlast?

Alle muziek wordt beluisterd door koptelefoons ook wel het silent disco principe. Dit houdt alle bpm´s binnen de koptelefoons.

Verzorgen jullie ook verdovende middelen?

Tuurlijk, een portie oorverdovend lekkere muziek!